Friday, June 5, 2009

'Anak: Anugerah, Amanah, Dugaan...'


Anak adalah anugerah Ilahi kepada pasangan suami isteri.. juga merupakan amanah yang perlu dipikul dan kelak akan dipertanggungjawabkan di Padang Mahsyar.. juga merupakan dugaan Ilahi kepada hambaNya untuk menilai tahap keimanan dan kesabaran. bersediakah aku menempuhnya?

Melihatkan ketabahan zaujahku untuk mengharungi fasa 40 minggu yang memenatkan, penuh dugaan tapi ada juga terselit bibit-bibit kegembiraan dan kesyukuran di atas pemberian anugerah yang tidak ternilai ini, mengingatkan diriku tentang pengorbanan kedua ibu bapaku sewaktu mereka mengharungi detik yang sama dahulu.. Kini roda tersebut terus berpusing dan tiba giliranku pula..

Begitulah putaran kehidupan.. satu fasa ke satu fasa sebelum kembali bertemu yang Maha Esa.. Tahun ni ramai jgk sahabat-sahabiah yang bakal bergelar ibu, ummi, mama, mak, bapak, abah, baba (mcm2 lglah panggilannya).. mcm berpakat plak :-) hehe.. tapi itulah rezeki yang telah ditetapkan untuk hambaNya.. Makin ramailah lg umat Muhammad di muka bumi ini dan Insya Allah bakal menjadi seorang insan yang soleh dan bertakwa.. Kepada sahabat-sahabiah didoakan agar dipermudahkan segala urusan dan tenang menghadapi segala ujian..

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Blue Surfing by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP